"Szeretni mást annyi, mint életre kelteni."
¤
"Sohasem arathatsz, ha nem veted el a magot a földbe.
Sohasem fogsz tudni életet adni, ha nem adod oda a tiédet."
(Michel Quoist)
"Szeretni mást annyi, mint életre kelteni."
¤
"Sohasem arathatsz, ha nem veted el a magot a földbe.
Sohasem fogsz tudni életet adni, ha nem adod oda a tiédet."
(Michel Quoist)
"A szeretet esendő, mint amikor valaki azt mondja: 'Szomjazom.'
A szeretet balek, mint amikor valaki kinzóiért imádkozik.
A szeretet nevetség tárgya, mint amikor valakinek
nádszálat és töviskoronát adnak.
A szeretet jelentéktelen, mint amikor szamárháton
vonul be a városba..."
"A fejét náddal verték, leköpdösték és gúnyból
térdet hajtva hódoltak előtte." (Mk15,19)
¤
"...minden fejedelemségnek, hatalomnak, erőnek és
uralomnak, s minden néven nevezhető méltóságnak
fölé emelte, nemcsak ezen a világon,
hanem az eljövendőben is." (Ef1,21)
(erő a gyengeséghez)
1Jn1,5-7. világosságban járni. de van, amikor egyszercsak azt veszed észre, hogy észre sem vetted, hogy távolodsz. s akkor átölel a kegyelem:). ¤¤¤' Jn12,23 Mag. Annyira valószínűtlen dolog, ránézel s olyan mint a kő. nem az élet jut róla először eszedbe.mekkora kontraszt van benne. akár hónapokig tárolhatod a kamrában, s semmi. De egy másik kép róla: fa. tele élettel, ágak, gyümölcsök, madárcsiripelés. vagy éppen az aranyló búzakalász. ¤ Egy dolgot kell tennie: feladnia önmagát. megszűnni magnak lenni. (" aki elveszíti életét, megmenti azt") Ha csak a magért élünk, elveszítjük azt, ami a magban csodálatos, lehetőség. Ha a búzaszem meg akarja élni az életét, amiért teremtve lett, meg kell halnia. ¤ Minden más nem ér. (vö. mag pattog '-héj, mit csinálsz? -kemény vagyok; mag, mag, mag, mag') Egy mag, ha csak azért él, hogy szép legyen, hogy szeressék, hogy hatalmas legyen, elismerjék..., akkor egyedül marad. ¤ Fil2,6-9 Isten létére emberré lett. tudott búzaszem lenni. mindent elengedni. Emberré lett (talán ennek a nagyságát sose fogjuk megérteni...), s emberként is bárányok között, istálóban, ácsként...s még azt is feladta értünk:). "úgy vitték, mint a néma bárányt a vágóhídra" Erő áradt ki belőle, lecsendesítette a vihart, embereket gyógyított...s mások leköpdösték, kigúnyolták. Igazából az egész világnak le kellett volna borulnia, de a legtöbben fel sem ismerték. ¤ Jn13, mikor letérdel, s megmossa a tanítványai lábát. a Szenvedő Szolga. Megengedte, hogy sebezhető legyen. hogy gyenge legyen. (mi mindent megteszünk, csak nehogy sebek) Elengedte a jogot, hogy megértsék Őt. mi éjt-nappal, hogy minden a kontrolunk alatt, Ő mindent átadott az Atya kezébe. (bizalom) ¤ "Ha valaki utánam akar jönni, tagadja meg magát..." (Mk8, 34-38) Mit jelent elengedni, elveszíteni? (egy féléve kezdtem meglátni, h talán ezektől a szavaktól félek a legjoban) Azt jelenti, hogy lemondasz róla s átadod. átruházod a jogaidat, átruházod önmagadat. amikor ki tudod mondani, hogy Uram, Te határozd meg az életem, a céljaim a jogaim. amikor mi meghalunk magunknak, s elengedjük a terveinket, az álmainkat... amikor az Ő kezébe tesszük a védelmet. ¤ S az benne a legizgalmasabb, hogy Isten tervei mindig sokkal jobbak:). Dani mesélt a pesti golgi alapítójáról, Gregről. Hogy volt egy terve: az óceán partján élt. Szörf. BMV. plusz esetleg egy kis házicsoport. S aztán az Úr: 'Menj el Bajára. Egy kis lakótelepi házba.' S sok év után azt mondta Greg, hogy a szörf még most is sokszor hiányzik:), de soha nem hitte volna, hogy az élet lehet ennyire radikálisan jó. Itt van, s soha ennyire élőnek nem érezte magát.' (Hamar Dani)
Fontosak a példaképek. Valahol utat mutatnak. hogy lehet úgy is élni. máshogy. ¤ Székely János. Előbb ismertem a nevét/idézetét :) (" A szeretet képessé tesz rácsodálkozni a másikban rejtőző végtelen szépségre és mélységre. A szeretet nem beskatulyáz, hanem szárnyakat ad. Szépnek látja a másikat, és ezzel erőt is ad neki, hogy a benne rejlő szépséget felszínre hozza.") ¤ Aztán ülök Újszöv. órán a bölcsészkaron, s bemutatkozik. egy kicsit csalódok. Püspök. s a nyakában egy nagy aranykereszt, püspöki jelkép talán. ('de miért ilyen nagy, miért aranyból, vagy ha kötelező hordani, miért nem rejti el az ingje alá?') De mielőtt ítélkezhettem, valahol megértettem, hogy akármennyire is paradox az én szememben, éppen az is lehet az alázat jele, hogy fölveszi. Szerettem az óráit. mert szeretettel szólt. szeretettel tanított. ¤ Hétvégén vettem egy könyvet tőle. Egy pár sor a bevezetőből:
"Csak azt tudjuk szeretni, akit ismerünk. Én úgy szerettem meg cigány testvéreinket, hogy ellátogattam az otthonaikba, megismertem a gyerekeket, az öregeket, együtt énekeltünk. ¤ Érsekvadkerten kezdtem a papi szolgálatomat. Nagyon hamar megbarátkoztam a cigányokkal. A gyerekek bejártak hozzám a plébániára. Sokszor hagytam ott egyedül őket, soha semmi problémát nem okoztak. Sok vidám, meghitt órát töltöttem el cigányok között a Bibliáról beszélgetve, énekelve, vagy éppen búcsúba menve. Rengeteg szeretetet kaptam cigány testvéreimtől. Kevés helyen éreztem magam olyan jól, mint közöttük." (a Cigány népismeret c. könyvéből)
"Honnan tudnánk, hogyan éljünk, ha nem hinnénk valamiben, ami nagyobb nálunk? Ki tanítana meg bennünket az életre? Ki mondja meg a fának, mikor jön el az ideje, hogy kisarjadjanak a levelei? Ki mondja meg a rigónak, hogy meleg lett, s újra észak felé repülhetnek? A madarak és a fák hallgatnak valamire, ami bölcsebb náluk." (Chipaopai Yuma indián asszony)
"A legegyszerűbb kérdések mindig a legalapvetőbbek.Honnan jöttél? Hol van az otthonod? Merre tartasz? Mit csinálsz? Gondolkodj néha ezeken..." (Richard Bach)
¤¤¤
"Ki vagy?...Mit akartál igazán?...Mit tudtál igazán?...Mihez voltál hűséges és hűtlen? Mihez vagy kihez voltál bátor vagy gyáva?... Ezek a kérdések. S az ember felel, ahogy tud, őszintén vagy hazugon; de ez nem nagyon fontos. Ami fontos, hogy a végén az egész életével felel." (Márai Sándor)